سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند می تواند هنگامی که از چیزی که نمی داند پرسیده شود، بگوید : «خدا داناتر است» و برای غیر دانشمند این حقّ نیست . [امام صادق علیه السلام]
کد نویسی در طراحی سایت

وب سایت ها را ما می توانیم تا به امروز به سه نسل دسته بندی کنیم؛ البته این نسل ها با توجه به سرعت پیشرفت علم در این زمینه می تواند در آینده خیلی بیشتر شود.

این سه نسل را با هم مطالعه می نماییم:

1-      نسل اول:

نسل اول وب سایت ها زمانی بود که فقط کاربران می توانستند اطلاعات وب سایت ها را مشاهده کنند و امکان تغییرات و ایجاد محتوا در آنها را نداشتند، اطلاعات فقط توسط مدیران وب سایت بر روی آن قرار می گرفت. اصطلاحا این وب سایت ها یک طرفه بودند. امروزه هنوز این نسل از وب سایت ها با توجه به اینکه موج سوم و نسل هوشمند وب سایت ها در جهان عرضه شده اند، در بین شرکت هایی با ساختار قدیمی رواج دارند.

 

2-      نسل دوم:

نسل دوم وب سایت ها از زمانی ایجاد شد که نیاز به این موضوع که در محتوای سایت باید کاربران نقش داشته باشند، و تغییراتی ایجاد و مطالبی را به ثبت برسانند؛ این نسل از وب سایت ها را وب سایت های مشارکتی نیز می گویند. زیرا در ویرایش و نگارش محتوا هم مدیران و هم کاربران دخالت دارند. در این نسل فناوری های خوبی برای صفحات وب سایت طراحی شد. از این نمونه فناوری آجاکس ( Ajax) که فناوری برای بهبود در بالا آمدن صفحه و آپلود آن بدون بارگذاری کل صفحه بود؛ این نسل نسل رایج اکثرا سایت هایی که ما با آنها سرکار داریم و از آنها استفاده کرده ایم می باشند.

 

3-      نسل سوم:

نسل سوم که در سالهای اخیر مهندسین فناوری اطلاعات برای طراحی سایت خود به سمت آن رفته اند، تولید وب سایت های هوشمند است که بتوانند مخاطب خود را بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کند. وب سایت های تعریف شده در این نسل باید بتواند با توجه به صلیقه و علایق کاربر مطالب و محتوا را در اختیار آنها قرار بدهد و مطابق صلیقه کابر تغییر کند.

ولی استفاده از این وب سایت ها هنوز همه گیر نشده و تعدادی کمی از این وب سایت ها در جهان می توانیم مشاهده کنیم. در برنامه نویسی این وب سایت ها از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است و می توان گفت اختراع این تکنولوژی باعث به وجود آمدن این ایده در طراحی سایت شده است. 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ali 95/9/24:: 3:7 عصر     |     () نظر

اگر شما صاحب سایت هستید، اگر خرید و فروش از طریق وب سایت انجام می دهید باید بدانید چگونه وب سایت خود را محبوبتر سازید.این امر باعث افزایش بازدید ها می شود.وب مانند یک جنگل در حال رشد می باشد.امروزه پیدا کردن وب سایت های خوب با محتوا مناسب کار چندان آسانی نیست.اگر شما صاحب سایت هستید، اگر خرید و فروش از طریق وب سایت انجام می دهید باید بدانید چگونه وب سایت خود را محبوبتر سازید.این امر باعث افزایش تعداد بازدید های شما می شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ali 95/9/20:: 4:16 عصر     |     () نظر

در حین بازدید از طراحی وب سایت بازدید کننده تصمیم میگیرد که آیا بماند یا ساین را ترک کند. یک URL خاص بازدید کننده را تحت تاثیر قرار دهد. طراحی شامل آیتم های مانند صفحه بندی، فونت و رنگ، و همچنین انتخاب از تصاویر و عکسها می باشد. با این حال، هنگامی که بازدید کننده در طراحی سایت ارزان کشیده شده، کیفیت یک سایت متن نوشته خواهد شد اثر ماندگار بر روی هر دو که آیا بازدید کننده برای مدت طولانی تر از زمان باقی می ماند، و همچنین یا نه بازدید کننده خواهد شد بازگشت زمانی در داشته آینده است. به همین دلیل، به استثنای طراحی سایت پایه، هیچ چیز کیفیت یک وب سایت تاثیر می گذارد بیشتر از خود متن نوشته شده است. تضمین که متن بزرگ نوشته شده است، بنابراین یک گام مهم است که نیاز به یک رویکرد ساختار یافته برای به انجام رساندن موثر است. در این مقاله پاسخ به این سوال با ترسیم فرایند نوشتن است که توسط بهترین نویسندگان طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ali 95/9/16:: 2:15 عصر     |     () نظر

پیش از این در مورد اهمیت نشانه رفتن یک وب سایت به سمت  بازار مورد نظر و مقصد صحبت کردیم . کلید اصلی تبدیل وب سایت به یک ابزار بازاریابی موفق حذف حداکثر موانع موجود بین مشتریان شما و آنچه باید در طول بازدید خود از سایت شما انجام دهند می باشد.  ما همیشه در مورد اهمیت طراحی بصری  برای تکمیل تجربه کاربر و بالعکس  صحبت کنیم، و اگر وب سایت شما برای گرفتن استعلام قیمت و خرید و فروش رااندازی شده باشد زمان آن  رسیده که در آن  تغییر ایجاد کنید. با این حال، همیشه لازم نیست طراحی مجدد وب سایت  بنیادی باشد به خصوص اگر نسبتا جدید  باشد. اگر ترافیک دریافت می کنید  اما نه تبدیل ها را خیر شاید صفحه فرود  یا هدف راه گشای  مشکل شما باشد 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ali 95/9/9:: 3:37 عصر     |     () نظر

در این مقاله از بخش سئو میخواهیم به آموزش سئو بپردازیم .  

از مهمترین نکات برای راه اندازی یک سایت و داشتن یک سایت خوب ، رعایت تمامی اصول سئو در ماژول های برنامه نویسی و همچنین رها نکردن وب سایت پس از تحویل گرفتن آن می باشد.

بسیاری از کاربران بعد از اتمام طراحی سایت و تحویل گرفتن سایت هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمیدهند. در صورتی که یکی از آیتم های خیلی مهم برای موتورهای جستجو قدرتمند وارد شدن یک سایت با مطالب جدید و مفید در عرصه وب میباشد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ali 95/9/7:: 3:49 عصر     |     () نظر
   1   2      >