سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت خرد، اعتراف به نادانی است . [امام علی علیه السلام]
کد نویسی در طراحی سایت

در مقاله های زیادی در بلاگ سیما در مورد لینک بیلدنگ صحبت کردیم حال می خواهیم با خط قرمز های لینک بیلدینگ در سئو سایت آشنا شویم.

از ابتدای پیدایش موتور های جستجو و توجه گوگل به لینک بیلدیدنگ تکنیک های لینک بیلدینگ مورد سو استفاده قرار گرفته است و گوگل در آوریل 2012 الگوریتم پنگوئن خود را جهت مبارزه با بک لینک های اسپم و غیر طبیعی منتشر کرد. بروز رسانی مداوم الگوریتم های گوگل باعث می شود تکنیک های قدیمی سئو را خذف کنیم و با تکنیک های جدیدی آشنا شویم.

اطلاع از پرفایل بک لینک خود

قبل از شروع باید با عوامل مخرب در لینک بیلدینگ که سئو کلاه سیاه  نامیده می شوند آشنا شویم. سئو کلاه سیاه تکنیک هایی هستند که در گذشته وب مستران از آن ها استفاده می کردند ولی امروزه با بروز رسانی الگوریتم های گوگل این تکنیک ها جزو خط قرمز های گوگل محسوب می شوند.

اولین قدم در لینک بیلدینگ این است که بدانید در گذشته چه تلاش هایی برای سئو سایت شما انجام شده است. ممکن است تلاش های گذشته در راستای سئو سایت شما، مناسب نباشد و سایت شما دچار سئو منفی شده باشد و یا از سایت های نامناسب بک لینک دریافت کرده باشید. بعد از شناسایی بک لینک ها، شما باید بک لینک های بی کیفیت و یا مشکوک به سئو منفی را حذف کنید.

جمع آوری اطلاعات بک لینک

با ابزار جدید  Google Search Console که به تازگی تغییر نام داده است و در مقاله ای از مقالات بلاگ سیما با آن آشنا شدیم. شما به راحتی می توانید با مراجعه به قسمت  Search Trafic جزئیات مربوط به سایت خود را دریافت کنید و از تعداد بازدیدهای سایت و بک  لینک ها آگاه شوید. ابزار های مختلفی وجود دارد تا بک لینک های  خود  را بررسی کنید و بک لینک های پر خطر را حذف کنید.

بازاریابی محتوا

یکی از مهمترین عواملی که در سئو سایت اثر دارد وجود محتوایی با کیفیت و منحصر بفرد می باشد. امروزه گوگل به محتوا بیش ترین اهمیت را می دهد. اگر شما محتوایی بی کیفیت داشته باشید و یا از محتوای سایت خود را از جایی کپی کنید گوگل بشدت شما را جریمه می کند.

خرید و فروش لینک

بسیار دیده شده است که افراد مختلف برای افزایش بازدید از سایت خود اقدام به خرید بک لینک می کنند. گوگل این گونه سایت ها را جریمه می کند و با قرار دادن فرم گزارش گیری از شما می خواهد که رقیبان خود را که بک لینک خریداری کرده اند را معرفی کنید. برای آشنایی بیشتر با خرید بک لینک می توانید به مقاله خرید بک لینک بلاگسیما مراجعه کنید.

تبادل بیش از حد لینک

تبادل لینک در گذشته بسیار مرسوم بوده است به این صورت است که شما لیستی از لینک ها را در سایت خود قرار می دهید و آن سایت ها نیز لینک سایت شما را در سایت خود قرار می دهند. ابزار های بسیاری در سئو برای مدیریت این نوع لینک ها وجود دارد. اگر هنوز هم از این تکنیک قدیمی استفاده می کنید، بهتر است استراتژی خود را تغییر دهید چرا که این نوع لینک ها جزء خط قرمز های گوگل محسوب می شوند.

پست مهمان

در مقالات بسیاری در وب سیما در مورد پست مهمان و اثرات آن بر روی سئو صحبت کردیم. بسیاری از سایت ها به کاربران اجازه می دهند که آن ها مطالبشان را از طریق سایت منتشر کنند. شما ما با تهیه مطلبی مناسب و قرار دادن آدرس یکی از صفحات داخلی و مرتبط از سایت خود در آن میتوانید یک بک لینک عالی برای خود درست کنید. اگرچه قرار دادن لینک در پست مهمان روی سئو اثر گذار است ولی استراتژی شما نباید فقط در جهت کسب بک لینک باشد چرا که در این صورت گوگل شما را به عنوان اسپمر می شناسد.

بنر های تبلیغات

بسیار دیده شده است که در قسمتی از سایت بنرهای تبلیغاتی استفاده شده است اگر لینک این تبلیغات با کد نوفالو همراه باشد مشکلی ایجاد نمی کند در غیر این صورت گوگل این مورد را در نظر می گیرد.

در واقع شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو خبر میدهید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد شوند.

دایرکتوری های نامناسب

در روز های اولیه دنیای اینترنت، دایرکتوری ها نقش موتور های جستجو را ایفا می کردند تا کاربران براحتی بتوانند وب سایت های مورد نظر خود را بیابند. در این بخش دایرکتوری های مرتبط با زمینه کاری شما، با توجه به رنک گوگل آنها به شما معرفی میشوند و میتوانید به راحتی و تنها با یکبار پرکردن فرم اطلاعات سایت خود را درآنها ثبت کنید و وضعیت ثبت را پیگیری کنید. پس از اینکه گوگل این فاکتور را در رتبه بندی خود لحاظ کرد دایرکتوری های متفاوتی بوجود آمد که هدفی در راستای جذب بک لینک داشت. در نتیجه گوگل در این مورد نیز قوانین خود را سخت تر کرد. در نتیجه برای افزایش لینک ورودی خود سایت خود را در دایرکتوری هایی ثبت کنید که مربوط به کسب و کار و یا در اطراف محل سکونت شما باشد و یا حد اقل ارتباطی یا سایت شما داشته باشد.

لینک های نامناسب در ساید بار

بسیار دیده شده است که افراد لینک هایی مانند پیوند ها را در فوتر و ساید بار سایت قرار می دهند. این لینک ها نا مناسب می باشند و بهتر است با قرار دادن کد های نو فالو به گوگل بگوییم این لینک را در رتبه بندی سایت اعمال نکد.

 کامنت گذاری در وبلاگ ها و فروم ها

یکی دیگر از کلاه سیاه های سئو قرار دادن بک لینک های مختلف در قسمت نظرات سایت می باشد. وجود لینک در قسمت نظرات سایت اگرچه باعث افزایش بازدید سایت می شود ولی همواره به این نکته توجه کنید که لینک هایی که در قسمت نظرات سایت قرار می دهید با مطالب آن سایت وحدت موضوعی داشته باشد. اگر برثابت نگه داشتن اعتبار سایت خود خیلی حساس هستید می توانید لینک هایی که در سایت شما قرار می گیرد را نوفالو کنید. 

الگوریتم های گوگل

آیا شما نگران بروز رسانی الگوریتم های گوگل هستید و می خواهید از تاثییرات این الگوریتم ها روی سایت خود با خبر شوید؟

شما به راحتی با ابزار Google Search Console می توانید از جریمه گوگل با خبر شوید همچنین به راحتی می توانید از تغییرات سایت خود و میزان بازدید آن بعد از بروز رسانی الگوریتم های پاندا و پنگوئن آگاه شوید و لینک های بی کیفیت را که به خاطر آن ها جریمه شده اید را حذف کنید.

 

آیا شما از روش های قدیمی در سئو استفاده می کنید ؟

آیا رقیبان شما جز کلاه سیاه های سئو می باشند پس مطمئن باشید توسط گوگل جریمه می شوند. پس مقاله خط قرمز های لینک بیلدینگ در سئو سایت به دقت مطالغه کنید.



نوشته شده توسط ali 95/4/28:: 8:47 صبح     |     () نظر