سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پر ارزش ترین مردم، دانشمندترین و کم ارزش ترین مردم، نادان ترینایشان اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کد نویسی در طراحی سایت

 

در سال های اخیر به تغییرات فراوانی در موردطراحی سایت  برخورد کرده ایم بنابراین بررسی روند رشد وب سایت وپیشبینی آن برای سال 2015 و 2016 بسیار مفید واقع خواهد شد. در این مقاله با گرایش طراحی سایت در اواخر سال 2015 آشنا می شویم.

پذیرش طراحی متریال گوگل در طراحی سایت

گوگل درحال تنظیم یک روند طراحی جدید با معرفی طراحی متریال خود است که برای نسخه های اندروید و برنامه های وب و مرورگر کروم طراحی شده است.طراحی متریال از اجزای خاص الگو     ,سبک و     طراحی تعاملی در میان دستگاه های مختلف ساخته شده است.این طراحی با استفاده از انیمیشن و نور پردازی مواد قابل لمسی مانند کاغذ و جوهر را ایجاد می کند.

این طراحی یک شروع خوب برای طراحان ux     می باشد و پیش بینی می شود که در سال 2015 نمونه هایی از این روش طراحی را ببینیم.

 

همچنین استفاده از تصاویزSVG  یک فرمت بسیار مناسب برای طراحی سایت می باشد. که با طراحی ایده آل مسطح و طراحی متریال گوگل سازگار است که در آینده فرمت پیش فرض عکس ها خواهد بود. مزایای استفاده از SVG  این است که وضوح تصویر را بعد از SCAL و مقیاس گذاری حفط می کند.

 طراحی سایت ریسپانسیو

شکی نیست که طراحی سایت ریسپانسیو  وب سایت باید وجود داشته باشد زیرا بسیاری از کاربران برای استفاده از وب سایت ها از تلفن همراه استفاده می کنند.کاربران از صفحه نمایشی با اندازه های مختلفی استفاده می کنند. همچنین با تولید انقلابی از آیفون 6 و ساعت های اپل این امکان بوجود می آید که طراحی برای تمام صفحات نمایش را در نظر بگیریم. بنابراین طراحی ریسپانسیو امری حیاتی و مهم است و سایت ها باید به این روند عادت کنند یا صحنه رقابت را ترک کنند. استفاده از طراحی ریسپانسیو همچنان در صدر گرایش طراحی سایت در اواخر سال 2015 قرار دارد.

  اسکرول کردن صفحه

با افزایش استفاده از تلفن همراه صفحاتی با اسکرول بیشتر توصیه می شود. این ویژگی معمولا با انیمیشن و تعاملات ترکیب شده تا زیباترین طرح از ux را ارائه دهد و محتوا را به داستانی تعاملی تبدیل کند.

مطالعات نشان می دهد که بسیاری از کاربران در همان ابتدا به پایین صفحه مراجعه کرده و سپس به بالا بر می گردند و بسیاری از کاربران قبل از لود شدن صفحه به پایین صفحه مراجعه می کنند.

نکته قابل توجه این است که با کلیک بر قسمتی از صفحه  کاربر را به قسمت پایین صفحه هدایت نکنید زیرا با این کار شما آن ها را مجبور به این می کنید که بدون اطلاع از محتوای سایت شما به پایین  صفحه بروند.

در سال 2015 گرایش طراحی سایت تاکید بیشتری بر اسکرول نسبت به کلیک و سپس اسکرول  برای تاثیر بیشتر بر کاربران برای انتخاب کردن محصول یا خدمات شما وجود دارد.

خذف سایدبار

آیا استفاده از ساید بار باعث پیشرفت سایت می شود و یا باعث بهم خوردن تمرکز شخص می شود؟

وقتی که کاربر وب سایت شما را برای خواندن مقاله انتخاب می کند کاربر می خواهد که روی متن تمرکز کنند و هنگام خواندن مقاله به فیس بوک و یا سایت خبری شما فکر نمی کنند پس چه دلیلی دارد تمرکز آن ها را با

سایدبار ها بهم بزنیم.پس بهتر است بجای استفاده از ساید بارها مطالب دیگر را در پایین صفحه قرار دهیم تا کاربر بعد از خواندن مطلب به بخش های دیگر توجه کند.

 

ظهور داستان سرایی در طراحی سایت

داستان گویی به این گونه است که محتوا سایت را مانند داستان بگوییم تا محتوا برای کاربر جذاب تر باشد و کاربر مطلب را دنبال کند.

طراحی وب سایت منحصر بفرد طراحی است که شامل مفهوم و عاطفه می باشد که از طریق تعامل فراهم می شود.با استفاده از تعامل می توان طرح های فوق العاده را از طرح های ضعیف جدا کرد.

داستان گویی یک ابزار قدرت مند در فروش محصول است که باعث می شود که کاربران سایت خدمات شما را قابل اعتماد تر احساس کنند و یک نوع دلبستگی عاطفی پیدا کنند که این دلبستگی عاطفی باعث می شود کاربران در میان رقیبان شما همواره شما را انتخاب کنند.

استفاده عناصر متحرک

استفاده از انیمیشنهای ظریف روی دکمه ها و اعضای خاموش تصویر به تازگی به وسیله بسیاری از طراحان وب انجام می شود و رشد آن را در سال2015 در طراحی سایت می توانیم مشاهده کنیم.

استفاده از انیمیشن های ظریف به کاربر این حس را می دهد که کجای صفحه بوده است.انجام این عمل معرفی عناصر صفحه را آسان تر کرده و این حس را به کاربران می دهد که چگونه به حالت قبل برگردند.

 

راهنمای سبک

یک راه کارآمد برای تحکیم و استاندارد سازی CSS ,Markup و اجزای بصری وب سایت مثل هدر , رنگ ها , فرم ها و تایپوگرافی استفاده از راهنمای سبک می باشد.  تایپوگرافی نتنها استفاده از فونت روی وب سایت را نشان می دهد بلکه خلق و دستکاری نوع نوشتار و فضا های خالی برای ارتباط با کاربران و خوانایی سایترا افزایش می دهد.که این نوع نوشتار شامل فونت های گوگل , فونت های آیکن ها ,متن ,تیترهای بزرگ و... می باشد.

        افزایش استفاده از منو هایتمام صفحه

گرایش طراحی سایت در اواخر سال 2015 مبنی بر  استفاده منو های تمام صفحه ای صفحات وب است که بجای منو های بالای صفحه استفاده می شود.این منو ها معمولا روی صفحه نمایش به طور کامل نشان داده می شود که توسط یک آیکن یا دکمه قابل دیدن است.در تلفن همراه این روش طبیعی تر به نظر می رسد ولی بسیاری از طراحان شروع به اجرای طرح منو های تمام صفحه ای روی کامپیوتر و صفحه نمایش های بزرگ کرده اند.

هنگامی که منو ها فعال است در مرکز صفحه باز می شود تا بسیاری از امکانات جدید را نمایش دهد.با داشتن فضاهای اضافی شما می توانید اقدامات اساسی که می خواهید کاربران انجام دهند را مانند فرم ثبت نام در خبر نامه همراه با لینک در آن فضا ها قرار دهید در این صورت کاربران روی فرم خاصی تمرکز می کنند و آن را نسبت به حالتی که در ساید بار باشد بیشتر دوست دارند.

  کاهش استفاده از پنجره های popup

با توجه افزایش روند کاربران از تلفن همراه امکان خذف این پنجره ها به وجود می آید.در تلفن همراه پنجره های popup باعث عملکرد ضعیف سایت می شود و به اندازه کامپیوتر ها دوست داشتنی نیستند.

بنابراین پششبینی ما این است که اگرچه در سال 2015 پنجره های popup به طور کلی از بین نمی روند ولی وب سایت ها از این عامل مزاحم کمتر استفاده می کنند.

 سرعت لود سایت

سرعت لود سایت از عوامل رتبه بندی در گوگل می باشد .گوگل صاحبان سایت ها را تشویق می کنند که لود سریعی برای سایت های خود فراهم کنید.ابزارهای javascript  و  css باعث بهینه شدن طراحی سایت می شوند.

شما می توانید لود وب سایت خود را به صورت آنلاین با بررسی ابزارهای گوگل بررسی کنید.



نوشته شده توسط ali 95/4/22:: 9:11 صبح     |     () نظر