سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه بنده در دل شب با مولای خود خلوت کند و به مناجات پردازد، [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کد نویسی در طراحی سایت

تقریبا همه افراد تصور می کنند که پاسخ به سوال: "وب سایت چیست؟" را می دانند. اما معمولا تفاوت بین پورتال و سایت را نمی دانند. پرتال در واقع یک نوع سایت است اما با خدمات و محتوای خیلی بیشتر که در این مقاله طراحی سایت به طور مفصل در مورد آنها توضیح می دهیم.

سایت یک شرکت، مجموعه ای از ویژگی ها و اطلاعات آن شرکت در صفحات متفاوت که تحت یک نام دامنه ارائه می شود. یک وب سایت شامل متن، عکس، و ویدئو ها است. یک پورتال، در فرهنگ لغت به عنوان یک دروازه و یا یک نقطه ورود به یک ورودی بزرگ تعریف شده است. بنابراین یک وب پورتال، علاوه بر این که یک وب سایت است، به عنوان یک دروازه به اینترنت نیز عمل می کند.

برای مثال، www.google.com یک سایت است اما به عنوان یک پورتال نیز عمل می کند و مجموعه ای از خدمات وب را نیز به شما ارائه می دهد. یک وب پورتال تنها یک منبع اطلاعاتی قوی نیست بلکه امکان بازیابی داده ها را از منابع گوناگون بازیابی ارائه می دهد.
یک وب پورتال برای یافتن اطلاعات برای کاربران، در یک وب سایت خاص به جستجو می پردازد. به طور کلی شما می توانید برای کسب اطلاعات در یک وب سایت به صورت محدود جستجو کنید اما یک وب پورتال به خودی خود جستجو می کند و تمام اطلاعات را برای کاربران به اجرا می گذارد.

تفاوت وب پورتال و وب سایت ، به طور خلاصه

• وب پورتابل یک نوع وب سایت است اما از نظر محتوا و خدمات از وب سایت معمولی که تنها مطالب خاصی را ارائه می دهد، متفاوت است.

• در حقیقت یک پورتابل، سکوی پرتاب به یک هاست خدمات مبتنی بر وب مانند ایمیل، خرید، بازی، اخبار، آب و هوا و غیره است اما در مقابل یک وب سایت تنها به ارائه اطلاعات در مورد یک شرکت می پردازد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ali 95/8/10:: 2:22 عصر     |     () نظر